НЕВАЉАЛИ ПОП О НЕДОДИРЉИВОМ

пише владика Атанасије Јефтић

Мука г. Добрице Ћосића јесте пре свега његова суморност и депресивност, која просто бије и из њега и из његових дела, а која није својствена Православном Српском народу, и уопште Српском човеку. Данас смо сведоци те нељудске, нехришћанске и несрпске праве епидемије депресије, која се лије из бројних наших писаца, песника, новинара, политичара, и скоро сваког самозваногвође и учитељау овој Домановићевој Страдији
Ћосић је гледао на Христа с висине своје самоуображености, оне из достојевсковског подземља самости илити Јунговог сопства
Фантастична је пропаганда и режија Исусовог уласка из Галилеје у Јудеју и Јерусалим. То је грандиозна и интелигентна припрема. Правимаркетинг
Недавно ми је пријатељ дао нову књигу Добрице Ћосића У туђем веку (издао државни Службени гласник, 2011, у 20.000 примерака, са „златним и сребрним пренумерантима“, све сама јавна предузећа, компаније, РТС, и три града). Књигу је приредила његова ћерка Ана Ћосић Вукић. Ово је, изгледа, пета књига оваквих Записа и обухвата период „од 4. јануара 2000. до 15. марта 2003“. Нисам читао претходне, а ову пређох διαβάζω – кажу Грци за читање) са дужном пажњом према писцу и доносиоцу.[1] 

Добрица је био, и остао, врло сујетан човек, умишљени, свагда доцирајући комунистичкиморалистаи комесарскиучаскоро свим својим савременицима, који би, јадници, без њега и његовог руковођства, били нико и ништа
О тој мегаломанији сведоче бројни други текстови познатогГеџе“ из Дренове, и Крушевца, и шире, где је иначе, опчињенполитичким циљевима прескупе народне, партизанске револуције“ (стр. 5), на жалост нашу, и његову, и свега Српског народа, са своји пролетерима и комесарима, оставио крваве трагове бољшевичких преких судова (1944-45. године), за која злоделакојима суослобођенуСрбију испунили масовним убиствима (око 150.000 недужних Срба) и масовним јамама које се тек сад откривајуда ли се икада покајао? Његова слепа мржња према ослободилачкој Југословенској краљевској војсци у поробљеној Отаџбини, под ђенералом Дражом Михаиловићем, не да му ни до данас да просветли очи истином: да су ти српски борци за слободу вишеструко кажњени за зла, учињена или приписана им, несудом суђени и смрћу кажњени (тек данас сродници траже судску рехабилитацију многих од њих), а ниједан његов партизански револуционар и злочинац (па и накнаднидисиденти“, попут садарехабилитованогЂиласа и сличних му), није никада, ни до данас, процесуиран! (Али зато, Дражин гроб траже они који знају где је и како убијен!). Не зато што треба наставитиграђански рат“ (који Д.Ћ. помиње само кад се осећа угрожен поменом партизанских и комунистичких злочина, у рату и после рата), него из правдољубивог сазнања и осећања: да је Српски народ под Ћосићевим комунистима доживео највећу трагедијукоју, по признању једног комунисте, не би доживео да је Дражин народни покрет победио), и широм несрећне Југославије, и нарочито на Косову и Метохији. Више пута сам говорио и писао, и не само ја: главни прогон Срба на Космету обавили су комунисти, на челу са Титом, Компартијом, и титоепигонима, све до најновије НАТО и УЧКА окупације. Али, „Жив је Бог, и жива ће бити душа наша“, говорили су Пророци Бога Живога у најтежим данима историје (
Муке Добрице Ћосића су, уз остале заједничке нам људске и српске, у томе што је то човек презаузет собом, скоро затвореник самосвојега, махом умишљенога, а засигурно дефетистичкога света, а он реални свет нихилистички дубоко презире, јер га није успео да преобликујепо својој слици и прилици“. Велики Солжењицин је (у говору који је требало да одржи у Штокхолму на додели Нобелове награде) рекао велику истину, достојну великог уметника творца: Многи стварају своје светове, али никада потом неће да понесу одговорност за те тако створене светове.[3] Истински уметник, додаје Солжењицин, зна и осећа да је он само смирени сарадник у Божјем свету. О тој сарадњу с Богом у Божјем свету често је, понављајући Апостола Павла, говорио наш смирени Патријарх Павле, кога Ћосић горњим речима клевета и угони у лаж. Патријарх није могао да каже такву лаж да смо нас тројица (фамозни, злобно срочени слоган отри А“) „захтевали да поднесе оставку“. На Сабору, који је поводом Дејтона сазван, нико од Патријарха није тражио оставку, него је одлучено да онповуче свој потпис“, који је Сабором коначно и поништен. Ја сам тада говорио да сам дошао у Београдда поднесем оставкуако други, па ма то био и Патријарх, без нас одлучују о народу у Херцеговачкој Епархији, којему сам ја Епископ, а не Патријарх или Иринеј. Такав је светопредањски и канонски ред у Православној Цркви. [4] 
* * * 
Мука г. Добрице Ћосића јесте пре свега његова суморност и депресивност, која просто бије и из њега и из његових дела, а која није својствена Православном Српском народу, и уопште Српском човеку. Данас смо сведоци те нељудске, нехришћанске и несрпске праве епидемије депресије, која се лије из бројних наших писаца, песника, новинара, политичара, и скоро сваког самозваногвође и учитељау овој Домановићевој Страдији. Од те жабокречине деца нам не могу да дишу, и да здраво расту, као и од поплаве лажи о тзв. „европским стандардима“ (у које спада и слобода невиђеног криминала, тајкунства, дроге, злорадњи и у школама, содомских настраности) или од вашарских прича са највишег врха власти у Србији дапут у Европу нема алтернативу“, па и по цену великомученичког Косова! Ни речи, макар у виду потпитања: Који то пут, и у коју то Европу? Као да ми на Балкану и у Источном Медитерану нисмо Европа и пре овог полумесеца који се зове Северозападна Европа? Али, оставимо засад то, и вратимо се муци нашег Добрице. 
На стр. 18. ове књиге Ћосић пише: „У својој старачкој депресији увиђам колико сам био неправедан према Иви Андрићу, кад сам на његовом суморном лицу читао страх од смрти. Није то био само страх од смрти: била је то згађеност на живот и стварност. А то је и моје садашње расположење“. Да кажем искрено, мене никада није одушевљавала Андрићева болесна опседнутост његових јунака („Болестан сам самим собом“, вели један од њих). Најбољи његови ликови су онај Српски мученик Стојан и она девојка муслиманка која скаче са Ћуприје у Дрину, као и Богдан Зимоњић у Омер-паши Латасу. Има Андрић и других лепших страна, али Андрић није верни израз и одраз карактера Српског народа, него му дела базде воњом босанских касаба из доба „пустог турског“ и затим још кварнијег аустријског ропства. А односно Ћосића, најлепше, по мени, што је написао то је опис Првог светског рата (не знам зашто „Време смрти“, кад је то било и време Крста и Васкрса?), мада је и ту оптеретио своје јунаке (Хиљаду и Триста Каплара) својим комунистичким путеним опсесијама (како је једном приметио јеромонах Амфилохије, и још један студент, кад смо на Богословском факултету до касно увече разговарали о тек изашлом Ћосићевом делу). 
Добрица је, нажалост, поприлично западни човек, не балкански, не српски. (в. нпр. на стр. 34. прву реченицу 3. пасуса. Зар добри Добрица није ништа друго видео код савременог Србина!? Бедна аутобиографија, као што су му добрим делом то и Корени и Деобе, све људи оптерећени Добричиним синдромом. Не да тога нема у Србији, али то нису српски карактери, него сенке које прате здраво тело, и зато при јакој светлости ишчезавају. Ћосићу недостаје светлости, свете и светлеТаворске, која таму душе, ума и срца разгони. „Просветли, Господе, таму душе моје“, трезвено певају сви Православни па и Срби у Цркви). 
Добрица Ћосић је човек страха и неспокојства. Сам признаје: „Неспокојство је моја самоспознаја. Од када сам почео да појмим (!) себе и свет, сазнање ми се згушњавало у беспокојство. Од када сам постао јабио сам незадовољан собом и светом“ (стр. 81). У поговору књизи партизанке Фахрије Капетановић ЈовановићВјера и страх“, он је написао депресивне речи о вери и страху. По њему, „свака вера рађа страх“. [5] На то му је у своје време одговорено: да, зато што је по среди лажна вера у лажнога бога, која неизбежно рађа страх (зато су Римљани из такве псевдовере у псевдобогове говорили да јестрах отац богова“, и ту су флоскулу комунисти преузели као догму, која ни историјски, ни антрополошки, истински људски није утемељена, како показује, нпр., Мирчеа Елијаде, или један дубоки Србин, Миодраг Павловић, у својим антрополошким есејима, а да и не говоримо о Светитељима Православног искуства, које Ћосић нити зна, нити хоће да зна). 
Као човек и писац Добрица Ћосић  није срео Бога Живога, Истинитога, Јављенога у Христу Оваплоћеном и Очовеченом, историјски присутном Духом Светим у Цркви и Литургији верног народа Божјег, нарочито у Светима, којима и Српски народ обилује, све до данас. Истина, Ћосић пише (стр. 23): Хришћански је постулат: Ко познаје себе, тај познаје Бога. Ја све нејасније видим обрисе своје личности. Никад нећу спознати Бога. Св. Августин: „Желим да познам Бога и душу. Ништа ли више? Свакако ништа“. Али, нек извине и Добрица и Августин, то је за изворно хришћанско, православно искуство мало. Самопознање човека је потребно, али нимало није гаранција ни истинског спознања, ни сигурног сусрета с Богом Живим. Доказ: философије и мистицизми, религије и антропософије итд., од древности до најновијег времена. Шта ли би Добрица рекао на Павлов обратнипостулат“: А сада познавши Бога (у Христу), или боље: будући познати од Бога /Гал. 4,9/? То значиобратна перспективау православном искуству, и у живописусликарству. Зато су нам иконе и фреске тако небоземно лепе. Оне сведоче по Српским и Приморским земљама, а нарочито на Косову и Метохији, да још овде на земљи постоји, и оприсутњује се Христом Богочовеком, Царство Небеско, у којем је и Небески народ Српски (над којим се Д. Ћосић цинично комесарски подругујев. срамну страницу 162. његове књиге Косово, која и није о Косову, него дневник ауторове депресије, а она је, по косовском небоземном, богочовечанском искуству (а не покосовским митологемамахришћанства, крста и слободе“… овог српског лицемерног скрибомана), плод надмености, гордости, сујетне претенциозности. – В. Премудри Сирах 10,7: „Мрска је пред Господом и људима гордост, и пред обојима је за осуду неправда“).[6] 
До Бога и сусрета с Богом Живим и Истинитим, а то је једини заиста Постојећи Бог, Који се јавио Мојсију у Купини (2Мојс. 3,14) и лично у Христу Очовеченом (Јеванђеље Јованово 1,1-18 и 17,3), једино се долази Христом. И ту важи Јеванђеље неба и земље: Нико не може доћи Богу Оцу, осим кроз Христа (Јн. 14,6). Чеслав Милош, као Чех и римокатолик, не подносећи Достојевског као православног, рекао је цинички да је Достојевскиизгубивши Бога, ухватио се за Христа“. Ко је ту стварни губитник, а ко добитник, Достојевски или Чеслав Милош? – нека свако сам себи одговори. Смерни и богожедни Натанаило је одговорио за нас (Јован 1,49-51). 
Добрица Ћосић није нашао, није сусрео Бога, – еда Бог да да се ухватио за скут Христов, и осетио силу Бога Живога која зрачи из Њега. (Али, Христос не разваљује врата: Он стоји и куца, и ко Му отвори, ући ће, и вечераће с њимеОткр. 3,20). Ћосић је гледао на Христа с висине своје самоуображености, оне из достојевсковског подземља самости илити Јунговог сопства. Добрица цитира Јунга (стр. 33-34): „Сопство за западног човека јесте Христос. Христос је архетип хероја који представља човекове највише тежње. Све је то врло тајанствено и помало застрашујуће, каже Јунг”. Али, драги Добрице, Јунгов Христос није Христос Откривења, Јеванђеља, Цркве, Историје, Есхатологије. За жаљење је што такав српски интелектуалац и писац, ружно карикира Христа, Његов Богочовечански Лик, који просијава у Јеванђељу и Светима. Пример: Ћосићев опис Христовог Уласка у Јерусалим, за који надмени политички комесар вели само толико: Фантастична је пропаганда и режија Исусовог уласка из Галилеје у Јудеју и Јерусалим. То је грандиозна и интелигентна припрема. Правимаркетинг“! (стр. 67). Неки други Срби, писци и песници, изворно српски карактери, писали су другачије о Христу у Јудеји и Јерусалиму, када су тамо били (Св. Сава, Дучић, Николај). Не знам да ли је Ћосић икада био тамо. Па ипак, он је намеравао да напишероман о Христу“. И то је занимљиво, и још даје наде. Али, о Христу се не пишу романи, него Јеванђеље. Заправо, Он је Вечно Јеванђеље Божје јављено у Откривењу (Откр. 1,6), Жива Ипостасна Благовест Божја о свету и човеку, а благовест није горковест, ни страх, ни депресија, ни чамотиња, него радост и мир и љубав у Духу Светоме. (Негде у књизи Ћосић бележи да је читао Свето Писмо, и изненадио се сазнањем да у јеврејској Библији за дух и дах =дашак=ветар, иста је реч. И то је надоносно код Добрице. Може и мука родити наук). 
На стр. 124. ове књиге писац бележи: „Настављамо да редигујемо четврту књигу Пишчевих записа, уверени да је то значајан документ о српској трагедији и мојим напорима да је као председник СР Југославије умањим, ако та истина буде некога занимала”. Па даље на стр. 136-7, упоређујући себе са Сартром, пише: „Ја не пишем за потомке. Пишем за своје савременике. Не верујем да ће потомке занимати моје књигеИ ја данас у осамдесетој години гледам себе као историјски документ, или реликт. Ја не знам шта ћу бити људима као писац; али сам уверен: ако их буде занимала друга половина српског 20. века, морају се позабавити и појавомД.Ћ. /Добрицом Ћосићем). И није ме страх њиховог суда“ (стр. 137). И мало даље: „Потпуно сам свестан глупости којој је матрица таштина. Шта ме се тиче шта ће људи о мени мислити на основу ових записа. Ја кварим ову хартију пре свега из морања да пишем. Ја испуњујем нагон писања“. (Ко хоће нека прочита и стр. 361: „Вечерас ме стресла муња бола: ја више нисам писац“… и даље следећи пасус). 
Добрица Ћосић је писац прилично обдарен, али и не мање размажен. Самоуверен до надмености, он себе сматра новимоцем“ Српског народа („отац нације“, каже С. Басара). Ја стварам српске карактере“ – пише он негде другде. Таштина над таштинама, вели библијски мудрац
Нека му га“! – што би рекао блаженопочивши Патријарх Павле. Али за стварање карактера, у себи и међ људима око себе, потребна је пре свега вера у Живога Бога и боголиког Човека, и из ње преображајним подвигом, уз дах Духа Божијег, израстајући христолики карактер: искрено људски, чист („блажени чисти срцем“), ненамештен, „нережиранспоља или изнутра, просветљен, некада и тужнорадостан (Подвижници тајне човека сведоче орадостотворном плачу“, за који знају и Срби од како су крштени до данас), преображен покајањем пред Христом и народом, очишћен и облагодаћен ДухомДахом Бога Живога. То сведочи и српска јеванђелски радосна, жизнерадосна пословица: „Покајање је најлепши цвијет људскога поштења“. 
Усековање главе Св. Јована, 2011. 
________
Напомене: 
[1] Уствари, читао сам Ћосићеве књиге: Српско питање И и ИИ (Филип Вишњић, Бгд. 2002-2004) и Косово (Новости, Бгд. 2004), које су сличног садржаја са Записима, неки делови су и директно преношени, прерађивани. 
[2] А шта о мојој маленкости мисли и пише Д. Ћосић, може се видети из његовог писма упућеног М. Амфилохију на Никољдан 1998, објављеног у Српско питање, ИИ, стр.254-256. „Нека му га“, што рекао блаженопочивши Патријарх Павле. 
[3] Ово важи и за фамозне евроамеричке „демократе“, цивилизоване тиране, козмократоре са огавним лицемерјем, који Српском народу, и скоро читавом Балкану, а и другима у свету, увек намећу своја политичко-правна „решења“, за која, кад се потом покажу неодржива и са катастрофалним последицама по нас, никада нису поднели одговорност за последице, ни још мање се покајали (осим понеко соррy у накнадно писаним „мемоарима“), него су увек окриваљавали нас у „балканској крчми“, у којој они све време, милом или силом, итекако кувају и закувавају својим интересним, а за нас погубним зачинима. Доказ тога је: Версај и Јалта, Дејтон у Босни и Херцеговини, и крварећа трагедија Косова и Метохије. 
[4] Да додам овде, ради злобних људи и полуписмених интригантских новинара (какав је нпр. био Ј. Јанић из НИНа) да, када сам, о Преображењу 2006. г., предао на руке лично синовско писмо Свјатјејшем Патријарху Павлу у његовим одајама у Патријаршији, а то је било после његове повреде ребара и дужег лежања у постељи, био је то само савет, а не захтев, да би било добро да се на Сабору у Жичи те јесени онемоћали Патријархсмирено повуче“, по угледу на Св. Саву Жичког, да не би дошло до погоршања ионако слабог здравља, а тиме да уједно помогне избор новог Патријарха. Тада је блажене успомене истински Човек Божји Павле био готов да се повуче (постоји писмо, и живи сведоци), али је дошло до нечега, због чега он није ни отишао на завршетак Сабора у Жичи. Толико паметнима и добронамернима
[5] Сличног менталитета је и Ћосићева триологија ВерникГрешникПокајник, али у тим речима код њега нема онтолошког садржаја, него изругивање над тим библијским речима бедном и бедастом логорејом, епидермијском паучином псевдоживота и разних псевдоморфозâ, какве је разобличио, нпр., православни Грузинац Абуладзе у филму Покајање
[6] Од свега што Патријарх Павле, Амфилохије и долепотписани (не самоВладика Артемије и М. Трајковић“, овај последњи поготову не) чинише и радише, присутвом и делом на Косову и Метохији, тада и све до данас (Свети Павле сада већ са Неба), слеп код очију Д. Ћосић је видео само даВладике Амфилохије и Атанасије мотају се по Метохији“ (стр. 162). „Нека му га“!
 
 интегрална верзија: http://www.pravoslavlje.rs/

Jedno mišljenje na „НЕВАЉАЛИ ПОП О НЕДОДИРЉИВОМ

  1. не знам да ли је умировљени поп неваљао или унијаћен, али да је љубио руку Бајдену, као ономад Вук Мадленки, јесте… и да некада оштрог језика, сада само поганим палаца, и то јесте… а и мантију је променио, изгледа се држи Будиног рецепта… о Геџи Недодирљивом ће већ писати колумниста дневног листа Прекјуче и Нобелов комитет хакера оне Србије, па да не труним и ја…

    Sviđa mi se

Ако мене питате...

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s