Од 176 закона који су донети у Скупштини Србије, у периоду од јула 2010. до јула 2011. године, у 133 случајева није била организована јавна расправа.
Само у два случаја забележене су јавне расправе о радној верзији а једном о преднацрту закона.
У овај узорак нису укључени акти којима се ратификују међународни споразуми, којима се дају гаранције на кредите, ни закони који се у мањој мери мењају.
Трајање јавних расправа било је различито: од три до 62 дана, а у једном случају прошло је више од годину дана док није упућен у процедуру. У 43 случаја на интернету је објављен позив за давање предлога, док је у 19 случајева јавна расправа, поред објављивања позива у новинама, укључивала и округле столове или друге активности.
„Када су органи државне управе организовали јавне расправе, то су чинили тек пошто су утврдили нацрт закона, а не док се акт припремао”, каже Бојана Меденица, извршни директор организације „Транспарентност Србија”, која је анализирала јавне расправе о законима. „Само у два случаја забележене су јавне расправе о радној верзији а једном о преднацрту закона.